top of page
  • אלכס גנשפט

המלצות לאימות התוצאה במערכת NLS

עודכן: 20 ביולי 2023


מבט כללי על תוצאות של מערכת NLS

דוקטור אוהבת מערכות NLS
אין כמו שיטת NLS

ראשית, צריך להכיר בעובדה שנכון להיום ישנה רק שיטה ממוחשבת אחת שמאפשרת הערכה לאבחנה רפואית והיא NLS. צריך להוקיר למפתחים ויצרנים אמיצים שלוקחים את הסיכוי והסיכון להציג מידע כזה רגיש ושנוי במחלוקת. שנית, צריך לזכור שכל עוד לא מופעל אינטלקט מלאכותי אף תוכנה ואף שיטה לא מסוגלת להפעיל הגיון ולבחור אבחנה בין האפשרויות הרפואיות. ניסיונות כאלו קיימים אך לא מופיעים במערכות NLS. שלישית, בדרך כלל במערכות NLS מופיעות עד 1000 אבחנות. לפי סיווג רשמי קיימות כ - 10.000 אבחנות. מכל האמור מעלה ניתן להסיק שאבחנה רפואית יכול לקבוע אך ורק רופא בהתאם לאנמנזה. שיטת NLS משיגה ומציגה מספיק מידע בשביל שרופא יוכל לקבוע או לפסול דיאגנוזה רפואית בחלק מהתחומים של רפואה מודרנית.


אימות התוצאות ראשוני של מערכת NLS

דוקטור משתמשת במחשב עם מערכת NLS
דוקטור עובדת קשה עם המחשב

אז כיצד לאמת תוצאה אבחונית המופיעה במערכת מסוג NLS? הרי השאלה כזאת עמדה גם לממציאים שלהשיטה. במערכות NLS יש כמה כלים התומכים.

קודם כל צריך לעקוב אחרי סימנים (1 - 6) צבעוניים בצורות שונות בעט הסריקה. הם מסמנים רמה התפקודית במקום הנבדק. 1 - מצביע תת פעילות, 2 - נורמה, 3 - 4 - שינוי תפקודי בלי שינוי סומטי, 5 - שינוי סומטי, 6 - שינוי סומטי לא מפוצה.

דוקטור בלי מערכת NLS
גם דוקטור הכי טוב לא יודע הכל

מקדם התאמה ספקטרלית המופיע משמאל של אבחנה. אם הוא פחות מ - 0.44 אז סבירות לתהליך ו/או שינויים סומטיים הדומים לאבחנה המוצגת היא כ - 90%. המקדם מופיעה תמיד. המערכת ממיינת אבחנות לפי סדר הפוך שלו. כך למעלה נמצאת אבחנה עם המקדם הנמוך והסבירות הגבוהה.

הנבדק יכול להגיע לבדיקה במצב של הפוגה. במקרה כזה אבחנה מסוימת יכולה להיות עם סבירות ירודה ולא לתאר נכון מצב קיים. בשביל למנוע את זה צריך להפעיל כפתור Adjust all. עמודה עם מקדמי התאמה ספקטרלית תהפוך להיות שחורה. צריך לוודא שאבחנה עם מקדם כלשהו שהוא פחות מ - 1 הפך להיות קטן ב - 0.3 או יותר. במקרה ויש מקדם שמשתנה יותר מדי צריך להתייחס לאבחנה שלו.

האבחנה המוצגת לא מציגה שלב של המחלה. בשביל להעריך באיזה מקום המחלה נמצאת מפעילים כפתור Auto scan (במערכת Vector) או Entropy analysis (במערכת Biospect). כתוצאה משמאל ממקדם התאמה ספקטרלית יופיע מספר בין 1 ל - 7. ספרת 1 מסמנת מצב תקין, 7 - מצב שבו המחלה התפתחה והתבססה בגוף.


אימות התוצאה של מערכות NLS למתקדמים

תמונות של מערכות NLS
מערכת NLS יודעת להוציא תמונות טובות

מערכות NLS מבצעות התאמה ספקטרלית של אמצעים טיפוליים. זאת אומרת ניתן לבחור בספרית המערכת אטלון (דוגמה מדויקת) למשל של צמח או תכשיר אחר ולבדוק האם הוא מתאים להבחנה הנמצאת באימות. אם האטלון התאים אז זה מחזק את האבחנה.

צריך לזכור שמערכת NLS מודדת ספקטרום התדרים, בונה גרף של הספקטרום ומשווה אותו עם גרף המחלה. כל תהליך שגרף שלו קרוב לגרף שהמערכת בנתה עקב הבדיקה מופיע בתור אבחנה. כך אבחנות שונות ולא דומות יכולות להופיע אחת אחרי שניה. מערכות NLS מאפשרות להוציא אטלון מספריה ולאכוף / להשית אותו על גרף האבחנה של הנבדק. את הבדיקה יש לבצע בתדר של הרקמה. כך למשל במקרה של רקמת עצם צריך להתיחס רק לתדר של 1.8. גרף האבחנה שיותר קרוב לאטלון בתדר הרקמה (במקרה שלנו 1.8) יצביע על סבירות האבחנה הכי גבוהה.

במערכת NLS מתוצרת חברת Vector בחלק Dyrectory (מדריך) מופיעות הערות מתחומי רפואה

דוקטור אחרי שימוש במערכת NLS
דוקטור שהבין איך להשתמש במערכות NLS

אלטרנטיבית השייכות לאבחון לפי עיניים, פנים, לשון ויכו'. כל אלו לחושים / רמזים שאמורים לחזק תוצאות המדידות. רוב מטפלים אלטרנטיביים מכירים ויודעים לנצל את השיטות האמינות. גם רופאים יכולים לנסות ולהשתכנע.

אלו 7 השיטות שיעזרו לכל משתמש לבדוק ולאמת אבחנות שהתקבלו ע"י מערכות NLS. עם זאת אני חוזר ומזכיר שדיאגנוזה רפואית יכול לקבוע רק רופא בהתאם לאנמנזה קיימת. מערכות NLS נותנות תוצאות מספיק אמינות אך צריך לדעת להתייחס ולעבוד עם התוצאות נכון.




83 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page