top of page
  • אלכס גנשפט

אבחון דופק, מה אפשר להגיד?

עודכן: 20 ביולי 2023

אבחון דופק של פעם

אבחון הוא היסוד לכל ריפוי. האם הריפוי התקיים מלפני אלפי שנה או מתבצע היום. תמיד באבחון הושקעו משאבים מרביים. אם אבחון הוא לא נכון אז אף טיפול לא יעזור. זה היה ברור גם מלפני אלפי שנים כאשר קמה רפואה הודית הדגולה ובעקבותיה שער רפואות של המזרח הרחוק, אסיה ואירופה. רופאים עתיקים חיפשו וניצלו כל מידע המצביע על מצבו של מטופל. החוכמה שלהם עם שיטות אבחון עתיקות הגיע עד עלינו. גם היום אנחנו מתפלאים לדיוק ועומק של שיטות האבחון לפי מראה חיצוני, לשון, ריח, קמטים, צורות אצבעות ידיים, קווים על כף היד ואחרים. כל זה פיתחו רופאים. גם היום זה שייך לרפואה. בין שיטות אבחון עתיקות בולטת במיוחד אבחון דופק. רופאים הודיים עושים אותו עם 3 אצבעות ב - 7 רמות ובשתי ידיים. הם יודעים לזהות כ - 300 שילובים של דפקים. ההודים מזהים בדופק כל מידע בריאותי וגם מידע מעבר ועתידי. באבחון דופק אף רפואה הכולל סינית לא מגיעה ליכולות כאלו. באבחון דופק שיטה סינית הכי משוכללת מנצלת לא יותר מ - 3 נקודות ב - 3 רמות בשתי ידיים. הודים הם בהחלט המובילים בתחום של הרפואה לאורך כל היסטוריה האנושית עד לפני כ - 200 שנה כאשר התקיימה מהפכה תעשייתית.


למה אבחון דופק הוא כל כך חשוב?

היום ידוע הרבה יותר ממה שהכירו רופאים עתיקים. למשל אנחנו יודעים שאורך כולל של כלי דם בגוף בן אדם הוא כ - 120 אלף קילומטר, הספק הלב של בן אדם ממוצע הוא כ - 130 ואט, יכולת הלב לדחוף דם היא מוגבלת במרחק כ - 18 מטר. עם זאת רובינו הכולל רופאים חושבים שלב הוא הגורם המריץ דם בגוף האדם ומשייכים לו את התפקיד הלא קיים.


אז מה תפקיד הלב אם הוא לא מריץ דם? הרי הוא שולח אותות חשמל, משמיע קול, בונה גל הידראולי בצורת דופק. כל אלו פקודות לכל התאים, אברים, מערכות ורקמות של הגוף לפעול בצורה מסוימת. לב הוא באמת האיבר החשוב בגוף. הוא המנהל. מפה בפקודת הלב נמצא ומרוכז כל המידע על בן אדם. לא משנה האם הפקודה היא חשמלית (א.ק.ג.), קולית (הקשבה עם סטטוסקופ), גל הידראולי (אבחון דופק מסורתי). גם לא משנה איזה אפיון של דופק נמדד. האם זה השתנות קצב הלב (טכנולוגית HRV) או שינוי רמת החמצן ברקמה במשך פעימת הלב (טכנולוגיה PMA). השאלה היא רק כיצד לקבל / להוציא את המידע המוסתר בפעילות הלב/פעימות הלב. הבנה זאת לתפקיד הלב היא עקרונית וקריטית לחלוטין לגישה נכונה לבריאות אנושית. פעם זה היה ברור. רופאים לאורך אלפי שנים השתמשו באבחון דופק.


שיטות אבחון דופק המוצגות באתר

באתר כמובן מופיעות שיטות אבחון דופק. אלו יישום לנייד לתמיכה עצמית בטכנולוגית PMA ושתי מערכות ממוחשבות VedaPulse ו - LifePuls. מערכת וודה פולס היא דוגמה מובהקת כמה מידע ניתן לקבל מפקודה חשמלית של הלב. מערכת וודה פולס נותנת מבט כללי ופרטני על מצבו של בן אדם, כל מערכותיו ואיברם, מצב נפשי וגובה סטרס. ניתן לקבל את האבחון בלשון של כל הרפואות הגדולות הקיימות כמו מודרנית, הודית, סינית וטיבטית. היא אפילו מגבשת הערכה לנטיות גנטיות. המלצות לריפוי של מערכת וודה פולס מדויקות להפליא. כל זה על סמך אבחון דופק לפי השתנות קצב הלב (HRV). המערכת לא זולה. הרי מרצדס לא יכול להיות זול. עדיין מערכת וודה נגישה למטפלים.


למערכת ליטאית בשם LifePuls יש שתי גרסות. אחת משתמשת בחיישן אחת השנייה - בשניים. שניהן מאפשרות לקבל אבחון HRV מלא וגם אבחון איורוודי כמעט מלא למעט סב דושות. אך במקום סב דושות ניתן לראות תפקוד של 12 אברים. המערכת עם שני חיישנים מאפשרת בנוסף לאבחונים המתוארים לבצע הערכה של הסתיידות כלי דם. אני מזכיר שמכשירים רפואיים לבדיקה כזאת עולים עשרות רבות ואולי מאוד אלף שקל. המערכת מנצלת חיישן אופטי מאוד נוח ששמים על אוזן או אצבע.


שיטה שלישית של אבחון דופק המוצגת באתר (נכון ל - 30.07.22) היא יישום לנייד לפי טכנולוגית PMA. הטכנולוגיה מנתחת השתנות קצב הלב לפי רמת החמצן באצבע. היישום מנצל מד חמצן רגיל ומוכר אל חוטי. טכנולוגית PMA מאפשרת לזהות ולווסת פעילות של 4 אלקטרוליטים החשובים כמו סידן, מגנזיום, אשלגן ונתרן. האלקטרוליטים האלו קובעים פוטנציאל פעולה של כל תא בגוף. הם קריטיים לחלוטין לבריאות ולחיים של בן אדם. כל שינוי בריאותי מתבטא ומלווה בשינוי רמת אלקטרוליטים / פוטנציאל פעולה של תאים. הטכנולוגיה מאפשרת מעקב וניטור אחרי פעילות אלקטרוליטים בעזרת אבחון דופק קל ונגיש לכל אחד. ויסות מתבצע ע"י תוספי מזון המכילים 4 האלקטרוליטים האלו.

במאמר הזה מוצגות על קצה המזלג שלוש שיטות לאבחון דופק. אחרי כל שיטה עומדת עבודת אנשים חלוצים שהשקיעו בנושא שנים רבות. כל השיטות המוצגות באתר מופיעות בדף בית. תכירו, תנצלו אותן ותהיו בריאים.


כל זכויות היוצרים שמורות. אין להעתיק או להשתמש בחומר הנמצא האתר ללא אישורו של בעל האתר.

31 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page