top of page
  • natan191

רפואת תדרים

עודכן: 22 במאי 2023

על אף ההתקדמות וההתפתחות הפנומנלית של עולם הרפואה בעשורים האחרונים, גוף האדם עדיין נותר במובנים רבים, אניגמה שאנחנו לא יודעים הכל לגביה. מרכיב מפתח ומרכזי שעליו נשענת הרפואה המערבית כולה הוא המרכיב הכימי של הגוף, אלא שעם התפתחות תחומים חדשים כמו פיזיקת קוונטים, בשנים האחרונות מתפתחות יותר ויותר ההבנה שכימיה היא לא תמיד המקור, אלא לפעמים התוצאה. תוצאה של מה? של אנרגיה. על פי התחום של רפואת תדרים, זרימה של אנרגיה ושינויים בזרימה שלה הם שעומדים מאחורי שלל תופעות בריאות, אליהן מתייחסת הרפואה המערבית ברמה הכימית בלבד. בשורות הבאות נספר לכם מהי רפואת תדרים, למי היא יכולה לעזור, מה היא לא מתיימרת להיות ומה צפוי להיות מקומה ברפואת העתיד.



מהי רפואת תדרים?

ל פי התחום של רפואת תדרים, זרימה של אנרגיה ושינויים בזרימה שלה הם שעומדים מאחורי שלל תופעות בריאות

רפואת תדרים הוא תחום מחקר מדעי המבוסס על מדעי הפיזיקה והרפואה בשילוב עקרונות הוליסטיים מתורות המזרח כמו הרפואה הסינית והרפואה ההודית. בעוד הרפואה המערבית מתמקדת בכימיה של הדברים, רפואת התדרים מתמקדת באנרגיה שלהם. האנרגיה מקיפה אותנו מכל עבר וגם חפץ דומם כמו שולחן הוא למעשה שדה של אנרגיה ועל אחת כמה וכמה גוף האדם, שהוא שדה אנרגיה חי ודינמי. בכדי לצלול יותר לעומק לעולמה של רפואת התדרים, להבין אותה ואת התועלת שלה, נעבור בשורות הבאות צעד צעד בצורה פרטנית.

מהו תדר?

תדר הוא מדד, שמיועד למדוד תופעות מחזוריות. כך למשל, מנוע רכב המסתובב במהירות של 3,000 סיבובים בדקה הוא בעל מחזוריות של 3,000 מחזורים בדקה. ומה תדר הסיבוב שלו? ובכן, תדר נמדד ביחידות הנקראות הרץ וכל הרץ משקף את מספר המחזורים לשנייה. בהתאם לכך, התדר בו מסתובב המנוע כאמור, הוא 50 הרץ, שכן בכל שנייה הוא משלים 50 מחזורים/ סיבובים. האנרגיה מתפשטת במרחב בצורת גלים ולכל גל כזה ישנו תדר. צורת האנרגיה המובהקת ביותר בה אנו יכולים למדוד את התדר בקלות רבה היא אנרגיה חשמלית. לכל זרם חשמלי יש עוצמה ויש תדירות. כך למשל, רשת החשמל בישראל היא רשת של זרם חילופין, כלומר זרם שהקוטביות שלו משתנה באופן מחזורי בין המינוס לפלוס. התדר של רשת החשמל בישראל הוא 50 הרץ, כלומר המתח החשמלי ברשת משתנה במחזוריות קבועה ובקצב קבוע של 50 מחזורים בכל שנייה.

מה הקשר בין תדרים ובין גוף האדם?

רפואת תדרים הוא תחום מחקר מדעי המבוסס על מדעי הפיזיקה והרפואה בשילוב עקרונות הוליסטיים מתורות המזרח כמו הרפואה הסינית והרפואה ההודית

בכל מקום שבו יש אנרגיה יש גם תדר והאנרגיה נמצאת בכל מקום. כך למשל, כאשר אתם מניחים את ידכם על שולחן ומרגישים את התנגדות השולחן למגע ידכם, אתם לא מרגישים את המגע של חומר בחומר, אלא את ההתנגדות שנוצרת בין שדה האנרגיה של ידכם ובין זה של השולחן. כל חפץ וכל אובייקט בטבע הוא אוסף של אטומים וכל אטום הוא שדה של אנרגיה עם גרעין ומטען חשמלי לצד מטען חיובי. מבחינת חומר, יותר מ-99.9% מנפחו של האטום הוא ריק/ ואקום והמשמעות היא שגם 99.9% מגופנו הם ריק/ ואקום וכך לגבי כל אובייקט לרבות היקום כולו. הגוף שלנו הוא בעיקרו שדה של אנרגיה ובכלל זה אנרגיה של תאי הגוף ואנרגיה חשמלית הזורמת במערכת העצבים בגוף.

איך מתבססת רפואת תדרים על מדע פשוט זה?

ובכן, רפואת תדרים באה ובוחנת את תדירות האנרגיה בגוף סביב שורה ארוכה של תדרים וליתר דיוק, יותר מ-200 תדרים. באמצעות מכשיר לבדיקת תדירות יודעת רפואת התדרים לאבחן את תדרי האנרגיה בגוף ולאתר סטיות בתדרים "בריאים". תדר בריא הוא תדר ברירת המחדל של איבר בריא או מערכת ביולוגית כלשהי במצב בריא שלה. כאשר קיימת בעיה רפואית באזור כלשהו בגוף, בעיה זו תבוא לידי ביטוי גם בשינוי התדר החשמלי. שינוי זה יכול לנבוע משינויים מבניים בתוך התא והוא יכול לנבוע מנוכחות של חיידקים, נגיפים או פטריות, שגם הם נושאים תדרי אנרגיה משלהם ומשפיעים על התדר באותו אזור.

בצורה זו, ניתן למעשה לבצע מדידה של תדרי האנרגיה בגוף, לזהות תדרים שנמצאים במצב של עודף חשמלי או חוסר חשמלי ובאמצעות אלגוריתמים מורכבים, לאבחן בדיוק באילו אזורים בגוף באה הסטייה האנרגטית לידי ביטוי. במקרים רבים, יכול אותו מכשיר מדידת תדרים להיות מנוצל גם לצורך טיפול. למכשיר זה יש מצב בדיקה ומצב טיפול ובמצב טיפול הוא פשוט מעביר תדרים אל הגוף בצורה כזאת שתאזן את התדר הקיים ותסדיר את הקוטביות האנרגטית. במקרים אחרים, הטיפול דורש רכיבים אחרים ובכלל זה טיפול תזונתי, טיפול תרופתי או טיפול כימי במסגרת הרפואה הקונבנציונלית.

האם מדובר במדע מדויק?

ככלל, רפואת תדרים נשענת ברובה על מחקר מדעי אותנטי ומוכח. יחד עם זאת, נכון להיום היא אינה מהווה חלק מהרפואה הקונבנציונלית, אלא נחשבת לרפואה משלימה וככזאת היא גם מסופקת למטופלים. יחד עם זאת, מדובר בתחום חדש יחסית המתפתח יד ביד עם תחום פיזיקת הקוונטים. מעבר לתועלת המובהקת של רפואת תדרים כיום, בהחלט צפוי תחום רפואי זה להתפתח לענף מרכזי ברפואת העתיד, לפחות על פי כל האינדיקציות המדעיות לגבי חשיבותה של האנרגיה בעולם החומר. בכל אופן, על אף הפוטנציאל של רפואת תדרים בעולם הרפואה העתידי, מהתועלות שלה נהנים אינספור מטופלים כבר בהווה, בעיקר בתחומי הכאב, האלרגיות והמטבוליזם, שלושה תחומים שמכסים שורה ארוכה של מצבים רפואיים מורכבים יותר או פחות.

האם רפואת תדרים מהווה תחליף לרפואה קונבנציונלית?

 מעבר לתועלת המובהקת של רפואת תדרים כיום, בהחלט צפוי תחום רפואי זה להתפתח לענף מרכזי ברפואת העתיד

נכון להיום, רפואת תדרים אינה מהווה תחליף לרפואה קונבנציונלית, לבטח לא בכל המקרים. יחד עם זאת, ישנם בהחלט מקרים, במיוחד אם הם אינם מסכני חיים ואינם קשורים למחלות קשות, בהם יכול המטופל למצוא את המזור דווקא בתחום של רפואת תדרים, לאחר שמזור זה לא נמצא על ידי במסגרות הקונבנציונליות. כך למשל, ישנם מטופלים רבים, שחשים בחוסר נוחות במערכת העיכול, כאב כרוני שלא מוצר מזור, אלרגיות כרוניות ללא פתרון וכן הלאה. במקרים אלה, לא תמיד יודעת הרפואה הקונבנציונלית לאתר בדיוק את מקור הבעיה והתוצאה היא מתן טיפול מערכתי מיותר או פשוט סיכום המקרה בהיעדר בעיה רפואית כלשהי.

על אף אבחון קונבנציונלי זה, עבור אותם אנשים הכאב הוא אמיתי, חוסר הנוחות הוא אמיתי והתחושות הן אמיתיות. אותם מטופלים מגיעים פעמים רבות לעולם הרפואה המשלימה ובכלל זה לתחום של רפואת תדרים ומוצאים מזור גם בדמות אבחון הבעיה הרפואית המדויקת, אותו לא יכלו לבסס ברפואה הקונבנציונלית וגם בדמות דרכי טיפול אלטרנטיביות שמביאות להם את המזור המלא. מצד שני, בכל מקרה בו מטפל בתחום של רפואת תדרים מזהה בעיה רפואית שיכולה להצביע על בעיה חמורה, מחלה קשה או מחלה סופנית, חובה עליו להעביר את הטיפול לידי הרפואה הקונבנציונלית. המטופל יכול כמובן לבחור השלמה של הרפואה הבסיסית עם טיפולי רפואה משלימה, אך הטיפול חייב להתנהל ולהתבסס בעיקרו על הרפואה הקונבנציונלית במסגרת המסגרות הרפואיות המקובלות ובראשן קופת החולים ובתי החולים בישראל.

בעתיד, אולי תהפוך רפואת תדרים לענף רפואי עצמאי ואפילו מרכזי בעולם הרפואה כולו, אך נכון להיום מדובר בתחום של רפואה משלימה, שפשוט יודע להביא מזור אמיתי להמון מטופלים שלא מצאו אותו מול קופת החולים.

280 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page