top of page
  • natan191

רפואת תדרים ממוחשבת

עודכן: 22 במאי 2023

אם קיבלתם המלצה לפנות לטיפול ברפואת תדרים ונתקלתם כבר בביטוי רפואת תדרים ממוחשבת, אתם עשויים לחשוב כעת שישנה רפואת תדרים ידנית או סטנדרטית ולצדה רפואת תדרים המבוססת על מערכת מחשב. בפועל, רפואת תדרים היא רפואה שמבוססת על מחשוב ביסודה והמרכיב המחשובי הוא אחד מרכיבי המפתח שמעניקים לה את היכולת הכל כך מדויקת לאבחון מצבים רפואיים וגיבוש תהליך טיפול מתאים.



מהי רפואת תדרים ומה ממוחשב בה?

אחד היתרונות בהיותה של רפואת התדרים, רפואת תדרים ממוחשבת, הוא שעיקר תהליך האבחון והטיפול מבוצע באמצעות מחשב.

רפואת תדרים היא אסכולה טיפולית המבוססת על ההבנה המדעית כי בכל גופנו בכל עת, זורמת אנרגיה חשמלית העוברת דרך מערכת העצבים ומשפיעה על כלל מערכות הגוף. אסכולה זו מבוססת על מחקר מדעי מתחומי הפיזיקה והרפואה בשילוב עם תורות רפואיות מהמזרח ובראשן הרפואה הסינית והרפואה ההודית. במסגרת טיפול טיפוסי של רפואת תדרים, מחובר המטופל על מכשיר לבדיקת תדרים, מכשיר המהווה את לב תהליך הטיפול והאבחון. תפקידו של המכשיר הוא לקלוט את תדרי הזרמים החשמליים העוברים בגוף ולאבחן סטיות בתדר במצבים של חוסר או עודף חשמלי. במסגרת הבדיקה, בודק המכשיר יותר מ-200 תדרים ומשווה את התדר הנקלט על ידו לתדר הרצוי של מערכת בריאה.

את המידע שנקלט, מעבד המכשיר בצורה מתקדמת מאוד ובאמצעות אלגוריתם ממוחשב המגולם בתוך המכשיר עצמו וזאת הסיבה שבגינה מגדירים רבים את אסכולת הטיפול הזאת בתור רפואת תדרים ממוחשבת. חשוב להבין שתדרי זרמי החשמל נקלטים בצורה מדויקת מאוד כשכל תדר ותדר נסרק בנפרד ובכל הגוף. ניואנסים מזעריים בתדרים אלה יכולים לשקף בעיות רפואיות קטנות או גדולות כאחד ויכולת הקליטה שלהם מתאפשרת בזכות מעורבות של מערכת ממוחשבת בעלת חיישנים רגישים מאוד. זאת ועוד, היכולת לפענח את הסטיות השונות, לחבר בין סטיות חשמליות שונות המתגלות בבדיקה ולגבש מהן אבחנה רפואית קונקרטית היא יכולת שדורשת יכולת עיבוד מידע גבוהה מאוד, אותה מבצע המכשיר במסגרת רפואת תדרים ממוחשבת.

האם כל טיפול ברפואת תדרים מבוצע באמצעות מכשיר זה?

מכשיר בדיקת התדרים הוא הלב הפועם של רפואת תדרים ממוחשבת

ובכן, התשובה היא כן ולא. מכשיר בדיקת התדרים הוא הלב הפועם של רפואת תדרים ממוחשבת. ללא המכשיר לא ניתן לקלוט את תדרי האנרגיה בגוף, לא ניתן לנתח אותם ולא ניתן לפענח אותם. במילים אחרות, המכשיר לבדיקת תדרים הוא כלי האבחנה המרכזי באמצעותו ניתן לאבחן את מצבו הבריאותי של המטופל. בנוסף לכך, מכשיר זה משמש לא רק ככלי אבחנה, אלא גם ככלי טיפולי. במקרים רבים ובהתאם לאבחנה שהתקבלה, ניתן לכוון את המכשיר למצב טיפול בו מעביר המכשיר תדרים תקינים אל גופו של המטופל במטרה להסדיר סטיות חשמליות בגוף.

אחרי שאמרנו את זה, לא בכל מקרה ניתן לטפל בבעיה שאובחנה באמצעות הסדרת התדרים החשמליים. כך למשל, במקרים רבים מתגלה סטייה חשמלית הנובעת מנוכחות גבוהה של חיידקים, נגיפים או פטריות באזור מסוים בגוף. במקרה זה, המכשיר לא יכול פשוט להעלים את החיידקים או הנגיפים מחוללי המחלה ותפקידו מסתיים באבחון המצב. מכאן, נדרש המטופל להיכנס להליך טיפולי שיכול להתבסס על טיפול תזונתי, טיפול תרופתי, טיפול פיזיותרפי וכן הלאה. במקרים בהם עולה חשד לבעיה חמורה, יפנה המטפל את המטופל בחזרה לרופא כשכעת יש בידיו אבחנה מדויקת, אותה יוכל הרופא לבחון בעצמו באמצעות כלי הבדיקה הקונבנציונליים.

האם ניתן להשתמש במכשיר באופן עצמאי?

ובכן, אחד היתרונות בהיותה של רפואת התדרים, רפואת תדרים ממוחשבת, הוא שעיקר תהליך האבחון והטיפול מבוצע באמצעות מחשב. מחשובה הכולל של המערכת מאפשר שימוש במכשיר גם על ידי אנשים פרטיים בביתם, ללא ידע רפואי כלשהו. יחד עם זאת, בכל הקשור לאבחון וקליטת התדרים החשמליים בגוף, אפשר בהחלט להשתמש במכשיר באופן עצמאי בבית. ואולם, אם נתגלתה בעיה כלשהי, חשוב מאוד שאת הטיפול לא ינסה לבצע המטופל בעצמו, אלא יפנה תחילה למטפל ברפואת תדרים שיבחן את הממצאים ובהתאם להם ימליץ על דרך טיפול נכונה, הן במסגרת הרפואה המשלימה והן במסגרת הרפואה הקונבנציונלית על פי הצורך.

את המכשיר ניתן לרכוש היום ברחבי האינטרנט, אם כי מומלץ מאוד להתייעץ תחילה עם מטפל מקצועי בתחום של רפואת תדרים ממוחשבת, הן בכדי לקבל המלצות וחוות דעת מקצועיות על מכשירים מקצועיים ואיכותיים והן בכדי לקבל הדרכה נאותה לגבי אופן השימוש הבטוח והיעיל במכשיר.

128 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page