top of page
  • אלכס גנשפט

המלצות השימוש במערכת ניתוח תמונת דיוקן Vidicor

עודכן: 7 בינו׳ 2023

מידע כללי על התוכנת לניתוח תמונת דיוקן Vidicor

המפתח תוכנת ניתוח תמונת דיוקן Vidicor

מייסד של השיטה ומפתח של תוכנת Vidicor הוא פסיכולוג מפורסם מבלארוס בשם סרגי מיכלצ'יק (Mihalchik). טכנולוגית האבחון שלו קיבלה כמה פטנטים ברוסיה (הראשון נרשם בשנת 2004). טכנולוגית Vidicor מנצלת אסימטריה של פנים עקב מתיחות שונה של השרירים הנגרמת ע"י פעילות לא שווה של המיספרות המוחיות. תוכנת Vidicor מאוד פשוטה, ידידותית, מהירה ונגישה. עם זאת צריך לשמור על כללים מסוימים ולקבל מיומנות השימוש כמו שבעבודה עם כל תוכנה אחרת. לפי מפתח התוכנה סבירות התוצאה מגיעה ל - 80%.

צריך להבין שלנבדק ישנה אפשרות להתכונן לכל טסט, תשאול או בדיקה. עם זאת הוא לא יכול לשנות סימטריות של פניו. מפה שיטת התוכנה היא די מדויקת ואובייקטיבית.


דרישות לתמונת דיוקן לצורך ניתוח ע"י תוכנת Vidicor

דרישות לניתוח תמונת דיוקן תוכנת Vidicor

טיב תמונת דיוקן שלפיה מתבצע האבחון מאוד חשובה. הדרישות העיקריות לתמונת דיוקן הן:

1. תמונה צריכה להיות מעודכנת. עד כמה מעודכנת זה תלוי ממטרה שעומדת מול משתמש. אם המשתמש הוא רופא/מטפל ורוצה לעקוב אחרי התקדמות הטיפול אז ברור שצריך לנתח תמונה שנעשתה לקראת תחילת הטיפול וביום הבדיקה.

2. צריך לדאוג שהפנים והמצלמה יהיו במצב אנכי. יש למנוע לצלם בשום זווית. כדוגמה תמונת דיוקן צריכה להיות כמו צילומי דרכון/תעודת זהות.

דוגמה לניתוח תמונת דיוקן ע"י תוכנת Vidicor


3. סימטריה של הפנים על התמונה. סימטריות של תמונת דיוקן נוח להעריך לפי האוזניים. הם צריכים להיראות בצורה שווה. במקרה ואוזניים מכוסות מומלץ לבקש מהנבדק/ת להזיז שיער ולגלות אותם.

4. צריך לדאוג שגודל הפנים יהיה מרבי. שאר המידע לא שימושי למשל תסרוקת/שיער.

5. בעזרת תוכנת Vidicor לא ניתן לנתח תמונת דיוקן של פנים שרוב השטח מכוסה בשיער.




עיבוד התמונה בעזרת תוכנת Vidicor (פונקציית Editor)

 עיבוד לניתוח  תמונת דיוקן בתוכנת Vidicor
  1. הגדלת התמונה עד לגודלה המרבי ("+" "-"). עם זאת צריך לראות אוזניים ופסנתר. פסנתר הוא אחד האפיונים החשובים של הפנים. תסרוקת/שיער לא חשובים.

  2. למקם תמונת הפנים במצב אופקי. במידת הצורך יש לסובב פנים עם/נגד השעון בעזרת כפתורי "FAST Rotate". לשם כך צריך להזיז קו אופקי כחול המופיע ב - Editor לגובה העיניים. נקודות חיצוניות של עיניים צריכות להימצא על הקו האופקי.

  3. אחרי ביצוע של שתי הפעולות יש ללחוץ על הכפתור "להשתמש" (APPLAY). ניתן לחזור לתמונה המקורית בעזרת פונקצית RESET רק לפני השימוש בכפתור APPLY.


4. השלב האחרון לפני שיוצגו התוצאות כולל תשובות של הבודק ל - 4 שאלות המתייחסות לשתי תמונות סימטריות שנבנו ע"י התוכנה. השאלות יופיעו זאת אחרי זאת לאחר התשובה. ניתן ללחוץ על הכפתור האמצעי במקרה ואין הבדל בין התמונות.


א) הערכה של פוטנציאל גנטי: באיזו תמונה בן אדם שמופיע יותר מוכן לפעול?

ב) האם ההבדל בין התמונות הוא משמעותי (תשובת כן נמצאת מימין)

ג) האם יש חוכמה או רוגע בתמונה שמאלית? (לפני גיל 40 מתייחסים לרוגע, אחרי זה לחוכמה).

ד) האם בן אדם המופיע בתמונה שמאלית יש את היכולת לקבל החלטות?

אחרי התשובות האלו יוצג פלט התוכנה.


במאמר הזה מופיעות המלצות השימוש לאבחון תכונות אישיות ועסקיות לפי תמונת דיוקן בעזרת תוכנת VIDICOR. כל שיטות האבחון הנמצאות באתר ניתן להכיר באופן מרוכז בדף בית.







26 צפיות0 תגובות
bottom of page